21.YY'DA BİR KONTES

Evet sevgili  asilzade tohumlarım;
Kontesiniz anneannesinin limon ağacının altında oturmuş, demi olmamış çayını yudumlarken bu kelimeleri karalıyor. Size bu Kontes lakabımı nasıl aldığımı, nasıl 19.yy hayranı biri olduğumu anlatacağım.


7. sınıfın yazı yaylada dışarıda efsane bir soğuk varken bende ahşap evin içinde sıkıntıdan ölüyordum. Annemin o sıralar okuyup acayip beğendiği bir kitap vardı. Hatta o kadar beğenmişti ki yengeme anlatmıştı ve yengem de o kitabı okumuştu. Her akşam o ikisi iki genç kız gibi kitap karakterlerinden birbirlerine bahsedip kahkahalar atarak gülüyorlardı.

 Hal böyle olunca ben de çok merak etmiştim ama okumama katiyen izin verilmiyordu. Bir gün o ikisi dağa yürüyüşe çıktıklarında kitabı gizlice elime alıp sayfaları çevirdim. Tabi bende ki nasıl bir şanssa kitabı açtığım gibi müstehcen sahneler önüme geldi. 
İlk başlarda çok utanmıştım fakat merak işte okumaya devam ettim. Bir şeyler ilgimi çekti ve kitabı baştan okumaya karar verdim. Annemin korkusuyla bir odaya girip 15 dakika okuyup kapatıyordum. Bu şekilde bu kitabı bitirdim. Kitabın adı İçinde Aşk Saklı (Judith Mcnaught).  Kitabı bitirdiğim gibi vakit kaybetmeden evde olan diğer Judith kitaplarını da aynı şekilde okudum. Kelimenin tam anlamıyla kitaplara, karakterlere aşık oldum. Yani benim için muazzamlardı. (Hala öyleler!)
Şimdi mi? Şimdi ise üniversite 2. sınıfa geçtim ve neredeyse çevrilmiş bütün 19yy. tarzında kitap yazarlarını tanıyorum. Julia Garwood' dan Sabrina Jeffries'e kadar ^^
Birde bu tarz kitaplara kendimi bildim bileli 19.yy romanları derim. Yani tabi ki de doğrusu "tarihi aşk" ya da başkalarının söylemeyi tercih ettiği şekliyle "historical romance".

Lakaba gelirsek, bu kitapları okumaya başlayınca leydiler, lordlar bana çok cazip gelmeye başlamıştı zaten. Sonradan vikontes, düşes gibi sınıf farkı içerenleride öğrendim ve bir şekilde kontesi kendime daha yakın hissettim. Kelimenin telafuzu olsun, bir kaç kitapta okuğum karakterler olsun... Lisedeki hocalarım bile bana kontes diye hitap ediyorlardı.
Şuan geldiğim durum ise: Cemiyetin birinde takdim edilip hayallerimin kontunu bulmak. Bu kişi Claymore Dükü Clayton olabilir (İçinde Aşk Saklı, J. McNaught), Lord Jason olabilir (Sonsuza Kadar, J. M.), ve tabi ki gözde yakışıklımız Bay Darcy olabilir (Aşk ve Gurur, Jane Austen).
Beni bu hale sokan 2 kalemi muazzam kişiye sonsuz teşekkürlerimle,
Judith McNaught
Julia Quinn
                                                                                                    Asil kalın,
                                                                         XOXO                          

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAKAMOZ

SECRET GARDEN