GAME OF THRONES 7. SEZON

Uzun gerçekten uzun bir süredir yazmak istediğim konu Game of Thrones idi. Dizi başladığı gibi diziye başlayanlardan değildim. Bütün sezonlar bitsin izlerim dedim ama 5. sezonun başladığı sene diziye başladım. Yani yine yapmam dediğim bir şeyi yaptım. Fakat pişman mıyım? ASLA! 

Bilindiği üzere geçtiğimiz pazar 7. sezon 6.bölüm yayınlandı. Ne kadar ağladığımı, ne kadar peçete tükettiğimi anlatamam. Gerçi ben en başından beri en küçük bir olaya bile ağlıyordum. Ama bu sezon beni ayrı yaraladı.
Dizinin en başından alırsam bu yazıyı bitiremem. Çünkü ciddili bir makale yazabilirim. Heleki şuan serinin kitabına başlamışken. O yüzden en sondan gidiyorum. Sezon finaline az kaldı. Hatta acı gerçek finale çok az kaldı... Neyse bunu şuan düşünmek beni geriyor. Bu sebepten bahsetmeye gerek yok.
Gelelim 7.sezona, Dany evine kavuşuyor. Ejderha Kayasını ilk başlarda Stannis Baratheon içindeyken görmüştük. Fakat ilk defa ayrıntılı olrak bu sezonda gördük ve muazzamdı. O tahtın görkemi... Ah diyeceğim her kelime yetersiz kalır.
Bu sezonun villain olarak diyebileceğimiz kişisi Euron Greyjoy. Ve ben bu korsan kılıklı herife bayıldım. Cercei'ye yürümesi, bunu Jamie'nin gözünün önünde yapması ve ayrıyca Jamie'ye karşı laf sokmaları, Greyjoy gemilerine baskın yaptığı andaki gemiye girişi harikaydı. Kahkahalarla izledim. (Not: Jamie Lannister'a kalbimi veririm. Yanlış anlaşılmasın.)
Şuana kadar Joffrey hariç hiçbir karakter için keşke ölse demedim. Bütün hanedanları, karakterleri ,ejderhaları seviyorum. Her şeyi ya. Seri ile alakalı her şeyi seviyorum. Joffrey'nin bile bazı aptal halleri güldürüyordu.
 Jorah Mormont ilk başlarda tedavi bulmak için Hisar'da olduğunu görüyorduk. O sahnelerde hep ağladım. İyileşdiği ve Dany'e sarıldığı sahnelerde... Evet o sahnelerde de ağladım.
 Arya Fucking Stark. Her sezon gittikçe saykolaşan hayran olduğum diğer bir karakter. Sezonun açılışını öyle muazzam yaptın ki. Frey ailesini köküne kadar kazıdığı için bir dakikalık saygı duruşuna davet ediyorum herkesi. Bolton köpeğinin "Lannisters send their regards" kelimelerini Frey'lerin boğazlarına dizdin. Yürü be! 
Ama ee şey... Ablan Sansa'ya biraz iyi davran. Siz kardeşsiniz ve ben ikinizi de çok seviyorum. Öpüşün barışın bir de size ağlamayayım. 
Cercei giderek ciddili saykolaşan diğer bir karakter. Beni korkutuyorsun kızım. Hamilelik olayı hakkında ne demem gerektiğini bilmiyorum. Yine de seni seviyorum be. Şuanlık sezon finalini bekliyorum. Bana Jon asıl savaş konusu hakkında bunu da ikna eder gibi geliyor. Sezon finali için ise şöyle bir sahne bekliyorum:

Petry Baelish'i tamam sinsi diye hep biliyorduk ama bu sezon nolmuş öyle. Sessiz sessiz konuşmalar. Hep bir şeyler anlatan o gözleri. Duvar, kapı ne bulursa onun ardından bakıyor. Arya ve Sansa'nın arasını açmaya devam edersen Jon'a kuzgun yollayıp ölümünü istiycem en sonunda he. Canım Serçeparmak, sende bu sezon benim için tam olarak şöylesin:
Bran tam bir kütük olmuş. Ciddili bir öküz yani. Anladık her şeyi biliyorsun ve her şeyi görüyorsun. Bir ara Sansa ile "Everything? EVERYYTHINNNG." muhabbetine giricekler sandım. Tamam en çok sen 3 gözlü kuzgunsun. Anladık en çok sen. Sansa ile muhabbetin hele beni deli etti. Ulan ayı öyle söylenir mi o düğün günü hakkında? Bak yine sinirlendim.
Sör Davos benim için büyük adamlardan bir diğeridir. Jon'u takdim edişi, Gendry ile muhabbetleri, genel olarak replikleri falan. Harikasın Davoscuğum. Sen de yürüüü!
Dany'nin Olenna Tyrell'ın (rip :( ) nasihatına uyup ejderhayı Lannister'ların üzerine saldığı sahne beni hem heyecanlandırıp hem ağlattı. Drogo büyümüş kocaman adam olmuş da ordu yakıyor. Anneeeeeem :(
Fakat diğer bir acı ise Lannister askerlerinin öyle yanması oldu. Arkadaş çok fena oldular ya. Neyse üstüne fazla düşmeyelim. Ama şunu söylemeliyim ki Dany böyle babası gibi yakıp yıkarsa (ki Tyrell hanedanını sonlandırdı yani) tahta geçmesini istemem. Off o savaş ne muazzam tasarlanmıştı. Dothrakilerin at üstündeyken ayağa kalkıp ok attıkları yerde resmen laptop kucağımdan düşüyordu.
Son bölümdeki Duvar'ın ardına gidenlerin (aka Suicide Squad) savaş sahnesi muazzamdı. Dany'nin geleceğini biliyordum fakat ona rağmen o kadar ağladım ki. Bir an dağ gibi adamların hepsi elden gidiyor sandım çünkü. Thoros'un o alevli kılıcı efsaneydi. AMA, AMA EN ACI, ŞU ANA KADARKİ SERİDE YAŞADIĞIM EN ACI KAYIPLARDAN BİRİ VISERION OLDU. OFFFFFFFFF VISERION. :( Hatta kurtarmaya giderken Dany'nin kıyafeti Viserion gibi krem ve altın renklerindeydi. Oy kalbim bu kadar acıyı kaldıramıyor.

Jamie ve Tyrion'nın muhabbetleri canımı o kadar yaktı ki. Jamie'nin kardeşine karşı nefretini, sevgisini ve belki de pişmanlığını o yüzünde görmem. Ah benim bebeğiiim. Tyrion'nın cüce olmasının kendi suçu olmadığını abisine söyleme şekli. Of çok fazla acı, çok fazla keder.
Jon ve Daenerys konusunda gelirsek... Öhöm öhöm. Sezonun başından beri o aralarındaki elektriği ben içimde hissediyordum ya. Her yüz yüze geldiklerinde, "Bu kadar konuşma yeter hadi şimdi birbirinizi öpün" diyordum. Son bölümdeki o son vurucu sahneden sonra umuyorum ki isteklerim gerçekleşecek.
Daha söylemek istediğim çok şey var ama kısaca bunlarda Kontes'in söylemek ve göstermek istedikleriydi diyelim. Asil kalın, XOXO.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAKAMOZ

SECRET GARDEN

EXO HEAVEN