UZUUN BİR ARADAN SONRA

"Serin bir yaz akşamında bolca uykusuz bir halde şuralara iki şey karalamayı çok özlemişim"
Öncelikle küçük bir açıklama getirmek istiyorum, neredeyse 1 seneden fazla buralarda yoktum.
Bir nevi yarış atına döndüğünüz güzelim eğitim sisteminde üniversite sınavına hazırlanıyorsanız hele ki 2. kere hazırlanıyorsanız hayat size çok zor. Şaka bir yana -ki gayet ciddiydim- 2 senedir hal böyle olunca ne hayallerle açtığınız blogunuza, arkadaşlarınıza, sosyal hayatınıza vs ara vermek durumunda kalıyorsunuz.

 Şükürler olsun ki iyi köyü bitti. 

E Bende dedim artık zamanıdır come back'in ve geri dönmeye karar verdim. Dönüş yazısı olarak ne yazsam diye çok düşündüm ve şuan ki psikolojimle belki insanlara faydalı olur diye henüz taze bir şekilde atlattığım süreci küçük detaylarla paylaşmak istiyorum.
Öncelikle mezuna kalmayı düşünenler, kesinlikle ve kesinlikle bu kararı tatilde almayın derim. Çünkü kafan rahatken aldığın bu karar eylül,ekim gibi pençelerini çıkarıyor ve keşkelerle boğuşma ihtimaliniz artıyor.



Peki ben mi ne yaptım, mezuna nasıl kaldım? İşin aslı kararımı 2015 yılının ygs sonrası hüsran sürecinde vermiştim. Sonra kendi çapımda hesaplamalarım ve iç çekişmelerim etkili olmuştu. Şuan pişman değilim, lakin bu sene uygulanan politikalar, dershane süreci vs 97'lilere 'şanssız nesil' olduğunu göstermiş oldu. Mezuna kaldığım sene önceki senelerden tecrübeli olduğum için dershaneyi veya özel ders vs tercih etmedim. Tüm sene boyunca kendimin öğretmeni oldum, arkadaşı oldum, psikoloğu oldum. Oldum da oldum. Sosyal aktivitenin yüzünü görmediğim süreçte neredeyse 7 kilo verdim. Mezuna kalmayı düşünenler kesinlikle mezun psikolojisini iyi düşünmeliler. Çünkü bu süreçte gerçekten iyi bir şekilde hazırlanmayı planlıyorsanız 1 sene boyunca sıkı yönetim ilan etmeniz gerekiyor. Maalesef ki fedakarlık olmadan başarı da elde edilemiyor. 

Şimdiki tavsiyelerim ise 12lere:
Diyeceğim odur ki ygs'yle günlerinizi harcamayın, yaz tatilini kesinlikle lys matematiğine ayırın. Hatta bitirebiliyorsanız ygs defterini agustos ve eylül ayında kapatın. Lakin arada mutlaka tekrarlar yapın ve bol bol DENEME çözün. Ve ygs sonucunuz ne gelirse gelsin asla pes etmeyin. Bu sene de dahil ne çekişlere şahit oldum. 350 binden 20 bine girenler mi dersiniz 800 binden 50 bine girenler mi... Unutmayın son ana kadar pes etmek yok. 2.seneniz olabilir 3. seneniz olabilir hiç farketmez eğer umudunuz varsa imkansız diye bir şey yoktur.
                                                         

                                                         Sevgiyle kalınnn.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAKAMOZ

SECRET GARDEN

EXO HEAVEN